Pentru Materom a fost prima etapă de raliu, împreună cu pilotul Vlad Miculici și putem spune că ne-am simțit foarte bine.Traseul a fost unul foarte solicitant pentru concurenți, un macadam provocator, care i-a făcut pe mulți concurenți să termine cursa înainte de parcurgerea tuturor traseelor.
Suntem bucuroși că echipajul Vlad Miculici s-a clasat pe locul 5, chiar dacă au avut parte de o surpriză neplăcută la începerea cursei. Noi, echipa Materom, ne-am arătat toată sustinerea și vom fi alături de el și la Sibiu, pe asfalt de data aceasta.În general, evenimentul a fost bine organizat, vremea foarte bună pentru un început de Septembrie și multe activități interesante la standul Materom din parcul de service. Așa că, ne vedem la Sibiu în Octombrie! Până atunci însă, ne spune Vlad mai multe, depre experiența Cotnari Rally Iași:1. Cum a fost pentru tine etapa Cotnari Rally Iaşi, din cadrul Cupei Dacia 2017?
Salut. Mă bucur să ne „vedem” şi în acest fel. Etapa de la Iaşi a avut pentru mine câteva noutăţi destul de importante, astfel încât, am luat startul cu puţină „presiune” să spun aşa. Parteneri puternici, maşină nouă, copilot nou – cele mai importante 3 lucruri pentru un pilot – toate deodată la această etapă. Nicio problemă, pe mine presiunea de felul ăsta mă motivează şi mai mult.
2. Ştim că locul 5 în clasament cu o maşină complet nouă pentru ţine este foarte bine, dar totuşi, ce ai schimba la această etapă, pentru un alt rezultat?
Aş schimba…maşina! Glumesc, bineînţeles. Mare parte din acest loc 5 a fost din cauza penalizării primite încă de la startul raliului, când maşina a refuzat să pornească. Spun „din cauza” pentru că, deşi vă spuneam mai sus că aveam multe noutăţi pentru această etapă, targetul iniţial era un loc pe podium şi era un target foarte realist. Plecând însă cu un handicap de 2 minute din start, e destul de greu de recuperat în condiţiile în care maşinile sunt egale pentru toţi concurenţii.3. Care a fost proba ta preferată din cadrul etapei de la Iaşi?
Cu siguranţă proba lungă din prima zi de concurs, adică proba a doua şi a patra. Avea porţiuni tehnice, porţiuni de viteză, suprafaţă bună, mai puţin bun…de toate.
4. Care crezi că au fost avantajele şi dezavantajele tale vis-a-vis de ceilalţi concurenţi?
Unul din avantajele importante pentru un pilot este cu siguranţă liniştea pe care ţi-o dau partenerii financiari şi tehnici. Nu, nu este o declaraţie „politică şi politicoasă”; un partener serios alături de tine îţi dă libertatea de a te concentra exclusiv asupra a ceea ce ai de făcut în spatele volanului, iar când evoluezi în pădure la viteze ce depăşesc 150 de km/h, credeţi-mă că ai nevoie de toată liniştea şi concentrarea posibilă! Un alt avantaj a fost faptul că am avut alături de mine un copilot cu o experienţă foarte mare, cu care am colaborat excelent. Este foarte important să ai încredere în ceea ce-ţi spune cel din dreapta ta în timpul concursului.Despre dezavantaje nu vreau să vorbesc prea mult, trebuie să ne atingem obiectivele cu ceea ce avem la dispoziţie, e simplu.
5. Observăm că acorzi o importanță mare copilotului tău, Marcus. Cât de mult contează într-o cursă?
Colaborarea cu Marcus a fost doar pentru această etapă; pentru raliul de la Sibiu Marcus avea deja un angajament perfectat dinainte, aşa că nu vom merge împreună.Într-un raliu, copilotul înseamnă jumătate din tot ceea ce se întâmplă.Eu pilotez maşina în funcţie de ceea ce aud în cască de la el. Astfel, încrederea în cel din dreapta ta este primordială în acest sport, iar un rezultat bun fără a există încredere între cei doi membri ai echipajului nu poate veni decât din întâmplare.6. Cât antrenament e necesar pentru participarea la o astfel de cursa şi cât de pregătit te simţi pentru ultima etapă?
Oricât te-ai antrena, nu este niciodată îndeajuns şi asta cred că este valabil pentru orice sport. Raliurile sunt un sport în care bugetul este condiţia primordială pentru a participa, iar antrenamentele ( „testele” – cum le spunem noi ) sunt destul de costisitoare, costurile ajungând aproape de cele ale unui raliu propriu-zis .Ideal ar fi să putem face teste înainte de fiecare raliu, pe un drum cu o suprafaţă şi o configuraţie foarte apropiată de drumurile din timpul raliului. În general însă, testele le facem cam o dată sau de două ori într-un sezon.Despre ultima etapă din acest sezon pot să spun că mă simt cu siguranţă pregătit! Am alături partenerii potriviţi, am o echipa tehnică excelenţă şi cred că-i voi avea alături la faţa locului şi pe cei mai mari fani ai mei, soţia şi fiul meu! Combinaţia excelenţă!
7. La ce te gândeşti în timpul unei curse?
Pot să spun că raliurile sunt „a doua viaţă” pentru mine, astfel încât atunci când ştiu că acasă sunt toate ok, mă deconectez de tot şi toate. Încerc să nu mă gândesc la nimic şi să mă concentrez pe ceea ce am de făcut.
8. Povesteşte-ne puţin despre susţinătorii tăi. Cât de importanţi sunt şi cât de mult te motivează ştiind că sunt aproape de ţine? (Familie, prieteni, fani, etc).
Atunci când pui mult suflet în ceea ce faci, satisfacţiile (dar şi problemele) sunt mult accentuate. Raliurile în general au parte de fani foarte pătimaşi, astfel încât este un sentiment extraordinar să ştii că poţi să împarţi aceste trăiri cu ei.Cât despre familie…am norocul să am alături de mine o familie care mă susţine! Şi spun „noroc” pentru că acesta este un sport care îţi oferă nişte satisfacţii imense, însă presupune şi un consum psihic şi de timp foarte mare, astfel încât ai nevoie de toată susţinerea pe care o poţi primi.
9. Cum te-ai simţit alături de echipa MATEROM la Iaşi? Dar lângă „copiloţii susţinători” de la MATEROM?
M-am simţit foarte bine alături de prietenii de la Materom. Totul a evoluat foarte cursiv, nu am avut niciun moment senzaţia că am fi pentru prima dată parteneri la un raliu. Mai mult decât atât, am primit multe aprecieri din partea colegilor concurenţi pentru modul în care ne-am prezentat împreună, pentru promovarea profesionistă pe care am făcut-o, ceea ce îmi dă încredere că urmează lucruri frumoase pe viitor.Am avut plăcerea să am alături de mine la sesiunea de antrenamente, câţiva invitaţi cu care am parcurs câteva ture în maşină. Ne-am distrat puţin, sper că a fost şi pe placul lor şi îi mai aşteptăm alături de noi şi la alte raliuri.10. Ce rezultate ţi-ai propus pentru ultima etapă, cea de la Sibiu? Ce urmează după Cupa Dacia?
Pentru raliul de la Sibiu ne-am propus să urcăm pe podium în cadrul Cupei Dacia. Cred că este un obiectiv realist, însă cu siguranţă nu va fi uşor. Avem concurenţi puternici, traseul este destul de tehnic, însă toate astea nu fac decât să ne motiveze şi mai mult.Cât despre ceea ce va urma după, încă nu va pot da un răspuns precis. Totul depinde de contractele cu partenerii noştri, sperăm să perfectăm înţelegerile cât mai curând în această toamnă. În funcţie de bugetul pe care ne vom baza vom face şi strategia pentru sezonul 2018, vom şti dacă rămânem şi în sezonul viitor la Cupa Dacia sau dacă vom urca o treaptă mai sus.
Vă mulţumesc pentru această ocazie de a ne cunoaşte mai bine, vă aşteptăm pe toţi alături de noi şi de partenerii noştri de la Materom, la Sibiu în perioada 5-7 octombrie 2017. Cu siguranţă veţi avea ce vedea!