Clienţii mulţumiţi rămân fideli service-ului sau distribuitorului lor. Specialiştii ştiu asta şi, de aceea, se bazează pe calitate, atunci când vine vorba de înlocuirea filtrului de ulei. Intervalul tipic de înlocuire pentru filtrele de ulei este o dată la 30.000 de kilometri sau o dată pe an.Există, însă, numeroase niveluri de calitate şi variante de execuţie ale filtrelor de ulei compacte, cu carcasă din metal şi montare prin înşurubare. Aceste „cutii negre” seamănă destul de mult, dacă le privim din exterior.
„Numai un filtru de ulei de înaltă calitate protejează optim motorul împotriva uzurii. Însă, de la exterior, nici măcar specialiştii nu pot face diferenţa între diferitele cutii. Calitatea se ascunde la interior. Pe MANN-FILTER vă puteţi baza”, spune Jörg Schömmel, manager de produs pentru filtrele de ulei MANN-FILTER. Este nevoie de o privire atentă îndreptată spre secretele din interior, pentru a afla mai multe despre structura, materialele şi funcţionarea unui filtru de calitate. Supapele de reţinere asigură alimentarea cu lubrifiant. Filtrele de ulei cu o structură simplă sunt alcătuite, de regulă, numai din următoarele componente:
- capacul cu filet,
- o carcasă a filtrului
- elementul de filtrare montat în interiorul acesteia
- şi un ghidaj pentru elementul de filtrare, care îl ţine pe acesta în poziţia corectă
- precum şi din piese de mici dimensiuni, cum sunt garniturile.
Totuşi, în interiorul multor filtre de ulei de înaltă calitate se ascund şi alte componente foarte importante pentru protejarea motorului. De exemplu, MANN-FILTER îşi echipează filtrele de ulei cu supape de reţinere cu elasticitate mare, turnate special. Acestea garantează că lubrifiantul rămâne în filtru, atunci când motorul este oprit, fiind disponibil imediat pentru ungerea componentelor motorului în momentul repornirii acestuia. Acest lucru protejează agregatele împotriva uzurii. Supapele de reţinere sunt importante, în primul rând, atunci când autovehiculul rămâne oprit mai mult timp, de exemplu peste noapte. Fiindcă, imediat ce motorul nu mai este în funcţiune, iar fluxul de ulei nu mai circulă, lubrifiantul este afectat de forţa de gravitaţie. În lipsa supapei de reţinere, acesta ar curge afară din filtru, prin canalele de ulei, înapoi în baia de ulei. Supapele de derivaţie ung motoarele chiar şi la temperaturi negative
În filtrele de calitate de la MANN-FILTER se folosesc, în plus, şi aşa-numitele supape de derivaţie. Sarcina acestora este să alimenteze punctele de ungere din motor cu suficient de mult ulei chiar şi în situaţiile extreme. O astfel de situaţie tipică este pornirea motorului la rece, la temperaturi negative. În astfel de cazuri, uleiul de motor este foarte vâscos şi necesită o forţă mare pentru a putea parcurge mediul filtrant. Într-o astfel de situaţie de excepţie este nevoie ca supapa de derivaţie să se deschidă la momentul oportun, astfel încât lubrifiantul să poată ocoli elementul de filtrare, iar alimentarea cu ulei să se menţină. Extremitatea superioară a filtrului de ulei MANN-FILTER este făcută din tablă de oţel groasă de până la cinci milimetri. Datorită execuţiei masive, acest capac cu filet asigură stabilitatea ridicată a întregului filtru. Filetul său cu o potrivire perfectă simplifică procedurile de montare şi demontare. Rezistenţă de durată datorită garniturii potrivite. La fel de importantă este şi funcţia îndeplinită de garnitura ce etanşează la ulei îmbinarea dintre filtrul de schimb şi flanşa pe care se înşurubează acesta.
Aceasta opreşte chiar şi cele mai discrete pierderi de ulei, iar filtrul îşi menţine poziţia strâns înşurubată pe tot parcursul călătoriei. Rezistenţa sigură şi de durată este asigurată şi de locaşul garniturii, care are o formă specială. Materialele folosite de MANN-FILTER pentru garnituri sunt elastomeri de înaltă calitate şi durabilitate, chiar şi în condiţii de frig extrem. MANN-FILTER oferă garnituri diferite pentru aplicaţii diferite. Garnitura potrivită în fiecare caz însoţeşte fiecare filtru, astfel încât atelierul să aibă întotdeauna materialul adecvat la îndemână.
Carcasa filtrului în sine este făcută din materiale rezistente la presiune şi protejate împotriva coroziunii. Acestea parcurg teste consistente, în timpul cărora filtrele de marcă sunt supuse la presiuni înalte de niveluri diferite. Numărul de şocuri de presiune la care trebuie să reziste un filtru MANN-FILTER fără să sufere deteriorări depinde de specificaţiile producătorului de autovehicule. Prin astfel de teste bazate pe impulsuri, dezvoltatorii specialistului în filtrare MANN+HUMMEL verifică stabilitatea şi etanşeitatea produselor lor. În plus, MANN-FILTER integrează în carcasa filtrului un dispozitiv special ce ajută la desfacere. Acesta permite montarea rapidă şi uşoară a filtrului, chiar şi în compartimente ale motorului înghesuite, reducând riscul de alunecare a mâinii în timpul lucrărilor de întreţinere.
Piesa centrală a unui filtru de ulei este elementul de filtrare. Acesta se ocupă de curăţare, adică de sarcina principală a filtrului. Ca să lucreze riguros şi eficient, elementul este echipat cu un mediu filtrant de calitate superioară. Acesta se distinge, printre altele, printr-o suprafaţă de filtrare cât mai mare, obţinută de MANN-FILTER printr-o geometrie optimă a pliurilor. În comparaţie cu produsele de marcă, unele medii filtrante de calitate inferioară au o suprafaţă de filtrare aproape de trei ori mai mică.
Este importantă, însă, şi rezistenţa mecanică ridicată a elementului de filtrare. La MANN-FILTER, aceasta este asigurată de discurile terminale stabile şi un suport tubular situat în mijloc. Acesta asigură elementului în sine rezistenţa necesară, chiar şi la diferenţe de presiune mari, cum sunt cele întâlnite în cazul pornirii la rece a motorului pe timp de iarnă.
Adânciturile speciale garantează, de asemenea, că distanţa dintre pliuri rămâne egală şi stabilă. Acestea previn aşa-numita „balotare” a pliurilor de hârtie, în urma căreia se formează un bloc ce afectează capacitatea de filtrare. În plus, este esenţial şi ca elementul de filtrare să rămână fix pe poziţie, atunci când este supus oscilaţiilor. De aceea, pentru fixare, MANN-FILTER montează în plus un arc plat care sprijină elementul nu numai axial, ci şi radial, realizând şi o etanşare fiabilă la interfaţa cu capacul cu filet şi în spatele mediului filtrant. Astfel, uleiul nefiltrat – ce apare, de exemplu, în cazul unei deviaţii – nu poate curge pe lângă elementul de filtrare.
Investiţi în calitate, pentru a avea clienţi mulţumiţi
Cu o acoperire a pieţei de peste 99 % în Europa, MANN-FILTER are în gama sa filtrul de ulei potrivit pentru aproape orice model de autoturism sau autovehicul de transport. Portofoliul actual de produse cuprinde peste 650 de filtre de ulei pentru scopuri diverse. MANN-FILTER oferă o gamă completă de filtre la nivelul de calitate al echipamentelor originale, destinată pieţei libere a pieselor de schimb. Filtrele de calitate inferioară sunt doar cu puţin mai ieftine.