În motorul cu ardere internă, o mare parte din energia conținută în combustibil este transformată în căldură. Pentru a se asigura că motorul nu se supraîncălzește și nu provoacă daune grave, sistemul de răcire al motorului trebuie să disipeze căldura eficient în mediu. Pentru a se asigura că motorul nu se supraîncălzește și nu provoacă daune grave, sistemul de răcire al motorului trebuie să disipeze căldura eficient în mediu.
Cerințele lichidului de răcire
Un lichid de răcire bun îndeplinește o serie de cerințe importante pentru a proteja în mod optim sistemul de răcire și pentru a asigura o răcire eficientă:
- Prevenirea depunerilor
- Prevenirea spumei
- Protecție ridicată împotriva înghețului, coroziunii și cavitației
- Compatibilitate cu piese metalice și din cauciuc
Clasificarea tipurilor de lichid de răcire
IAT (Tehnologia acizilor anorganici): lichidele de răcire IAT conțin acizi anorganici, cum ar fi silicatul. Din punct de vedere istoric, astfel de acizi au fost utilizați în lichidele de răcire. Concentratele cu această bază acidă pot fi amestecate între ele, dar nu în mod arbitrar cu toate lichidele de răcire OAT.
OAT (Tehnologia acidului organic): Această abreviere înseamnă agenți de răcire care folosesc acizi organici fără a utiliza silicați. Agenții de răcire OAT timpurii nu erau miscibili cu lichidele de răcire IAT. Agenții de răcire OAT timpurii nu erau miscibili cu lichidele de răcire IAT.
Agenții de răcire OAT timpurii nu erau miscibili cu lichidele de răcire IAT. Aici, silicatul este folosit ca agent anticoroziv, în timp ce toți ceilalți aditivi pe bază de acizi organici sunt utilizați. . Acest lucru face ca lichidele de răcire HOAT să fie miscibile cu toate celelalte standarde de răcire (inclusiv cele care conțin silicat).
Amestecul lichidului de răcire
Pe piață există diverse standarde de lichid de răcire, dezvoltate de companii cunoscute precum VW și BASF (cunoscute sub numele de Glysantin). Fiecare dintre aceste standarde are proprietăți specifice care afectează compatibilitatea lichidelor de răcire între ele. Pentru a obține o imagine de ansamblu asupra acestor tipuri de lichid de răcire și pentru a ști care dintre ele pot fi amestecate între ele și care nu, tabelul de mai jos oferă o orientare utilă.
Miscibilitatea | G11 | G12+ | G12++ | G13 |
G11 | miscibil | miscibil | non miscibil | non miscibil |
G12+ | miscibil | miscibil | miscibil | miscibil |
G12++ | non miscibil | miscibil | miscibil | miscibil |
G13 | non miscibil | miscibil | miscibil | miscibil |
Glysantin arată clar că produsele lor îndeplinesc standardele VW. Cu toate acestea, producătorul recomandă să nu amestecați concentratele de lichid de răcire Glysantin. În schimb, șoferii sunt sfătuiți fie să folosească același lichid de răcire, fie să umple întregul sistem de cu un nou lichid de răcire compatibil.
Completarea sau schimbarea lichidului de răcire
Unii inhibitori din lichidul de răcire sunt consumați în timp. Unii inhibitori din lichidul de răcire sunt consumați în timp. Pot apărea, de asemenea, spumă și depuneri.
Prin urmare, sistemele de răcire necesită înlocuirea periodică a lichidului de răcire conform intervalelor recomandate de producătorul vehiculului. febi oferă o gamă largă de lichide de răcire concentrate și premixate recomandate pentru fiecare aplicație de vehicul în parte.
Gama febi include o gamă largă de lichide și produse chimice. Puteți găsi mai multe informații în partsfinder.