Ca furnizor de vârf pe piața de piese de schimb pentru industria auto, Schaeffler continuă să-și extindă gama de componente de șasiu pentru vehiculele hibride și electrice. Una dintre cele mai semnificative contribuții ale noastre în acest domeniu este rulmentul cu canelură axială FAG, care a fost introdus pentru prima dată în 2010 pentru BMW 7, 6, 5 X-Drive și extins la X3, X4 în 2013. A fost lansat pe piața pieselor de schimb aftermarket în 2016. Acest produs patentat oferă performanțe excepționale din punct de vedere al transferului de cuplu, chiar și cu un design optimizat din punct de vedere al masei. Este o componentă ideală pentru noile cerințe ale trenului de rulare electric.
Experții noștri oferă componente de șasiu pentru mai mult de 85% din toate autoturismele hibride și pentru mai mult de jumătate din vehiculele electrice cu baterie din Europa, având un portofoliu de produse în continuă expansiune. Ca furnizor pionier în industria pieselor aftermarket, gama noastră include 9 rulmenți cu caneluri axiale, cu încă 2 în pregătire pentru a acoperi 900 de aplicații auto pentru BMW, Mini și Rolls Royce. Aceasta include 108 aplicații hibride, 77 aplicații hibride plug-in și 12 aplicații cu electrice, precum BMW iX3.
Continuând să facem pași mai departe către viitor, cea mai recentă adiție la Divizia de Componente pentru Șasiu este rulmentul Trifinity (Fig. 1), oferind o capacitate de încărcare cu 24% mai mare, cu o deflecție cu 33% mai mică și o frecare cu 19% mai redusă decât aplicațiile curente. În 2023, vom livra primul lot din producția de serie, constând în mai mult de 1 milion de rulmenți, către unul dintre cei mai importanți producători mondiali de vehicule electrice.
Noi credem că, atunci când vine vorba de atingerea celui mai înalt nivel de siguranță și performanță, o singură punte directoare este insuficientă, de aceea am dezvoltat Direcția Spate Intelligentă (iRWS), un dispozitiv de tip drive by wire, perfect sincronizat cu dinamica vehiculului. (Fig. 2)
La Schaeffler, suntem conștienți că vehiculele moderne ar trebui să fie cât mai ușoare posibil, însă datorită introducerii a numeroase sisteme noi, ne confruntăm cu mase mai mari și transferuri de mase de la o axa la alta in continua crestere. Prin urmare, pentru a îmbunătăți stabilizarea la ruliu, am introdus un nou concept de sistem de siguranță - Controlul Activ Intelligent al Ruliului (iARC). Automobilele de pasageri precum Bentley Bentayga, serile BMW 5&7 și Audi Q7 sunt echipate cu această tehnologie încă din 2015. (Fig. 3)
Pentru a oferi clienților noștri tehnologia necesară pentru a combina dispozitivele, șoferii și vehiculele, am dezvoltat o Asociere cu Paravan, o companie deținută în proporție de 90% de Schaeffler, pentru a livra Unitatea de Control Electronic și software-ul capabil să preia deciziile cruciale ale șoferului pentru dinamica vehiculelor noi și viitoare. (Fig. 4) Împreună am dezvoltat Space Drive: „Suntem mândri să avem un produs unic în lume. Cu acesta, oferim o tehnologie unică de care industria are nevoie pentru a-și realiza viziunea asupra condusului autonom și a noilor concepte de vehicule”, spune Roland Arnold, CEO al Schaeffler Paravan Technology.
Un parteneriat puternic între Schaeffler și Sistemele Avansate de Asistență pentru Conducători (ADAS). Beneficiind de competențele noastre, inclusiv de ștanțare și cunoștințele noastre globale în transmisii, transformăm și lansăm noi concepte de șasiu, precum Power Wheel sau Motor electric în-roată.
Fără a menționa modulul de virare inteligent de ultimă generație, pregătit să funcționeze în vehiculele ADAS și să ofere unghiuri de bracare inaccesibile anterior. O nouă colaborare cu Mobileye oferă Schaeffler capacitatea de a lansa Șasiul Rulant pregătit pentru ADAS. Datorită tehnologiei Lidar, acesta oferă o platformă de vehicule modulară și scalabilă, care permite noi soluții de mobilitate fără șofer pentru transportul de pasageri și mărfuri. (Fig. 6)
Platforma demonstrează gama largă de tehnologii de mobilitate ale Schaeffler. Designul său flexibil susține o gamă largă de variante de direcție și tracțiune pentru a se potrivi cerințelor clienților, de la axe electrice individuale în combinație cu direcția centrală, până la implementări care includ patru Module de Virare Schaeffler. (Fig. 5)
Am optimizat în continuare modulele noastre de virare pentru scalabilitate și pregătire în producție la scară largă. Fiecare permite un unghi de direcție de până la 90 de grade și cuprinde un motor electric încorporat înroată, un sistem de suspensie roată care include suspensie pneumatică ce permite vehiculului să „se aplece” pentru o accesibilitate mai mare, un mecanism de acționare pentru direcția electromecanică și un mecanism de frânare.